Monday, June 23, 2014

kejutan...

kejutan...
hidup ini memang penuh kejutan...
yang kau paling sayang dan percaya mungkin akan khianati kau...
yang kau paling benci dan hina mungkin yang bakal ringankan beban di bahu kau...

hidup aku...
memang penuh kejutan...
semua benda terjadi di luar kawal...
aku yang mungkin berubah atau mereka yang berubah...
terlalu banyak benda terjadi di luar jangkauan minda...
hakikatnya,
mereka yang pernah buat aku senyum dan ketawa bukan lagi mereka yang sama...
terlalu jauh mereka melangkah...
sampai aku terpacak di dalam zon yang perlukan aku bersendiri...

hidup aku...
memang berubah...
mereka yang bukan siapa-siapa yang mampu buat diri ini gembira
bukan rekayasa...
aku gembira bersama mereka yang bukan dari zon hidup ini selama ini...
aku gembira...
aku gemira...

aku punya alasan kukuh...
jangan tanya apa jadi dengan mereka yang dulunya pernah buat aku senyum dan ketawa...
jangan tanya siapa yang angkat kaki...
jangan tanya kenapa aku pilih untuk diam...
jangan tanya siapa yang salah...
kerna,
aku masih berharap mereka kembali dan aku juga kembali berdiri dalam satu zon yang sama dengan mereka...

0 000 birds talking:

Post a Comment

kamu yg kiut....